Helistamine

Perearsti nõuandetelefon on abiks, kui:

  • te soovite teada, kas teie tervisemure korral on vältimatu pöörduda erakorralise meditsiini osakonda, perearsti poole või saab olukorra lahendada koduste vahenditega
  • terviseprobleem tekib väljaspool perearsti tööaega, puhkepäevadel või riiklikel pühadel
  • te viibite väljaspool kodukohta või olete välismaal ega saa oma perearsti poole pöörduda (välismaalt helistades valige +372 634 6630)
  • te soovite informatsiooni Eesti tervishoiusüsteemi korralduse kohta (kuidas elukoha muutumisel perearsti vahetada, millise eriarsti juurde pöörduda, kuidas teha tervisedeklaratsiooni jm)
  • perearsti nõuandetelefon on abiks ka laste- ja hooldusasutustele juhul, kui asutuse tervishoiutöötaja ei ole kättesaadav.
  • kui teie või teie lähedane vajab inglise keelset nõustamist.
    Inglise keelset nõustamist osutatakse iga päev kella 15.00 kuni 17.00.
  • vajate isikustatud konsultatsiooni.
    Alates 2020. aasta jaanuarist saavad inimesed küsida perearsti nõuandetelefonilt isikustatud nõustamist. Et nõuandetelefoni arst saaks täpsemat tervisenõu anda, on inimese loal võimalik tal näha helistaja terviseandmeid nagu näiteks põetud haiguseid, määratud ravimeid  ja tehtud analüüse. Isikustatud nõustamise nõuandev arst edastab kogu nõustamise info digilukku, et ka inimese perearst oleks kursis tema patsiendile muret teinud terviseseisundiga. Isikustatud konsultatsiooni osutatakse esmaspäevast reedeni ajavahemikul 08:00-22:00 ning reedest alates kell 22:00 kuni pühapäevani kell 22:00 ööpäevaringselt. Eeltoodud aegadel on isikustatud konsultatsioon kättesaadav nii eesti kui ka vene keeles.
  • Hädavajadusel pikendavad perearsti nõuandetelefoni arstid ravimiretsepte nädalavahetuseti ning riigipühadel ajavahemikus 08.00-22.00.
  • Samuti riiklikel pühadel ja nädalavahetusel, ajavahemiku 08.00-22.00, graafikuga töötavatel mobiilse autentimise võimalusega inimestel haigestumise korral võimalik helistada nõuandetelefonile isikustatud konsultatsiooniks, kõne vastu võtnud arst saab teha haigestumise ning töövõimetuslehe avamise vajaduse kohta märke digiloosse. Seejärel peab inimene kindlasti esimesel võimalusel ühendust võtma oma perearstikeskusega, et töövõimetuslehe avamise vajadusest märku anda. Siinkohal tuleb arvestada, et tegemist on haiguslehe soovist teatamisega, lõpliku otsuse lehe kinnitamiseks ning avamiseks teeb inimese perearst.

NB! Enne helistamist:

  • kraadige ennast või abivajajat, et nõustajal oleks lihtsam nõu anda (eriti oluline väikelaste puhul!)
  • võimalusel mõõtke vererõhk ja pulsisagedus ning pange paberile kirja
  • kui tarvitate ravimeid, siis olge vajadusel valmis nõustajale nende kohta infot andma
  • hoidke paber ja pliiats käepärast, et saaksite vajadusel koduse ravi juhised kirja panna
  • Hoidke võimalusel enda ID-kaart või pass käeulatuses.